Help
A participatory process is a sequence of participatory activities (e.g. first filling out a survey, then making proposals, discussing them in face-to-face or virtual meetings, and finally prioritizing them) with the aim of defining and making a decision on a specific topic.
Examples of participatory processes are: a process of electing committee members (where candidatures are first presented, then debated and finally a candidacy is chosen), participatory budgets (where proposals are made, valued economically and voted on with the money available), a strategic planning process, the collaborative drafting of a regulation or norm, the design of an urban space or the production of a public policy plan.
Process phases
Durant el mesos d'octubre i novembre de 2018 es presenta el projecte a les reunions dels Consells de Districte i s'informa a la ciutadania mitjançant la revista municipal, el web i les xarxes socials.
Entre el 15 de novembre i el 20 de gener de 2019 (s'ha ampliat el termini que abans era fins el 31 de desembre de 2018) es recullen a través d'aquest espai les propostes que posteriorment podran votar tota la ciutadania.
Només podran presentar propostes i donar-les suport a les mateixes, les persones majors de 16 anys, empadronades a Viladecans, les entitats locals, registrades al registre municipal d'entitats, i els òrgans municipals de participació
Cal tenir en compte que les propostes hauran de seguir els següents criteris perquè puguin ser votades:
Que respectin el marc jurídic i legal vigent.
Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament i es trobin al terme municipal de Viladecans.
Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
Que siguin viables tècnicament.
Que no superin els 50.000 euros.
Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
Que no plantegin accions d'exclusió socials
Les propostes es podran fer dins del període establert (entre el 15 de novembre i el 20 de gener -ampliació del termini-) omplint el formulari en el web DECIDIM, o també es podran fer de forma presencial a Participació Ciutadana (Àrea d'Alcaldia-Àmbit de Presidència-, al carrer de Jaume Abril, 2), així com a les oficines de districte:
Oficina Districte I a la Plaça de la Diversitat, 50
Oficina Districte II a la Plaça de la Constitució, 4
Oficina Districte III, al carrer de Santiago Rusiñol, 6-8
Totes les propostes seran valorades pel personal tècnic de l’Ajuntament, segons els criteris establerts per a les propostes (els recollits a la fase de “Recollida de propostes”) i que són.
Que respectin el marc jurídic i legal vigent.
Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament i es trobin al terme municipal de Viladecans.
Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
Que siguin viables tècnicament.
Que no superin els 50.000 euros.
Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
Que no plantegin accions d'exclusió socials
Les propostes que acompleixen amb els criteris marcats es debatran a les reunions de Consell de Districte (febrer del 2019).
En aquestes reunions es podran presentar noves propostes (que també hauran de ser valorades segons els mateixos criteris).
En aquestes reunions s’acordaran, a partir de totes les propostes presentades, l’ordre en què apareixeran les deu propostes que sortiran a la butlleta de votació de la consulta ciutadana.
A la reunió de Consell de Districte que es farà el mes de febrer, els consellers i les conselleres de cada Districte podran fer noves propostes que complementaran les ja recollides a la fase de "Recollida de propostes". També es decideixen les 10 propostes que apareixeran a la butlleta de votació. Els veïns i les veïnes que vulguin participar-hi poden fer-ho inscrivint-se prèviament a les reunions que vulguin assistir.
Què són els Consells de Districte?
Els barris de Viladecans també participen en les decisions del Govern municipal al territori. Els Consells de Districte són els òrgans consultius locals on la ciutadania i les entitats reflexionen i opinen per guiar la tasca de govern als barris. Cadascun dels tres districtes de la ciutat disposa del seu consell, format per sis regidors i regidores de l’Ajuntament, vuit representants de les entitats i vuit ciutadans/es sorgits d’un sorteig informàtic entre totes les persones censades al districte.
Només podran votar propostes, les persones majors de 16 anys i empadronades a Viladecans; les entitats locals, registrades al registre municipal d'entitats i els òrgans municipals de participació.
Pots votar de manera online, omplint el formulari que trobaràs en aquest enllaç o bé de manera presencial, entregant la butlleta qualsevol dels equipaments dotats amb una urna de votació:
Ateneu de les Arts: av. Doctor Fleming, 5-7. De dilluns a dijous, de 9 a 14 i de 17 a 20 h. Divendres, de 9 a 14 h.
Ateneu d’Entitats Pablo Picasso: ptge. de Sant Ramon, 2. De dilluns a divendres, de 9 a 13 i de 16 a 22 h. Dissabtes, de 16 a 20 h.
Biblioteca Municipal: av. Josep Tarradellas, 16. Dilluns de 16 a 20,30 h, de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 20.30 h i dissabte, de 10 a 14 h.
Can Modolell (edifici de l’Ajuntament): c. Jaume Abril, 2. De dilluns a dijous, de 8 a 21 h. Divendres, de 8 a 19 h.
Viladecans Informació: pl. d’Europa, 7. De dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i dimarts i dijous, de 16.30 a 18.30 h.
Viurbana: c. Santiago Rusiñol, 8. De dilluns a divendres, de 9 a 13.30 h, i dimarts i dijous, de 16 a 19 h.
Casal Hispanitat: pl. de Luis Burción, 8. De dilluns a divendres, de 17 a 21 h.
Casal Barri de Montserratina: pl. de la Constitució, 4. De dilluns a divendres, de 9 a 14 i de 16 a 22 h. Dissabtes, de 9 a 13 i de 16 a 22 h. Diumenges, de 10 a 13 h.
Casal dels barris de Ponent: av. Doctor Fleming, 5. Tardes de dilluns a divendres.
Casal Barri de Sales: c. Rafael Casanova, 50. De dilluns a divendres, de 10 a 13 i de 16 a 21 h.
Casal de l’Alba-rosa: c/de la Tulipa, 3. Dilluns, d’11 a 13 i de 16 a 20 h, i de dimarts a divendres, de 9 a 13 i de 16a 20 h.
AV La Riera: c. del Pi, 7, baixos. De dilluns a dijous, de 17 a 20 h.
AV La Unión: c. Dos de Maig, 41. De dilluns a divendres, de 10 a 14 i de 15 a 20 h.
o En el cas de presentar una enquesta pels dos canals, només es tindrà en compte la lliurada presencialment.
o En el cas que les dues enquestes es presentin presencialment, només se'n comptabilitzarà una en el cas que siguin iguals, i s'invalidaran les dues en el cas que siguin diferents.
Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost de 50.000 euros per districte (150.000 euros en total), seran les que s'executaran, amb els pressupostos de 2019.
El resultat es donarà a conèixer a través de tots els mitjans municipals (revista i web municipals, xarxes socials de l’Ajuntament...), així com en les reunions dels Consells de Districte.
Igualment, s’elaborarà informe final del tot el procés, que estarà a disposició de la ciutadania a través del web municipal.
Els Consells de Districte actuaran com a espai de seguiment i transparència del procés participatiu des de l’inici (recollida de propostes), fins al final del procés (informe final i comunicació de resultats). Els Consells de Districte són els òrgans consultius locals on la ciutadania i les entitats reflexionen i opinen per guiar la tasca de govern als barris. Cadascun dels tres districtes de la ciutat disposa del seu consell, format per sis regidors i regidores de l’Ajuntament, vuit representants de les entitats i vuit ciutadans/es sorgits d’un sorteig informàtic entre totes les persones censades al districte.
El resultat d’aquest seguiment i avaluació continuats es plasmaran en un document o informe final.
Pressupostos Participatius 2019
Aquestes són les propostes amb més suports!
About this process
La ciutadania ja ha decidit quines propostes s'executaran amb els 150.000 € destinats al pressupost participatiu.
Amb 50.000€ per a cada districte, aquest és el resultat de les votacions.
Districte 1 (en negreta les que s'executaran)
Reforç del control de l'incivisme: 6.000 € (108 suports)
Pistes de bàsquet 3x3 al parc de la Pau: 35.000 € (59 suports)
Renovació d'enllumenat a les places Llibertat i Primer de Maig: fins a 9.000 € (51 suports)
Renovació d'enllumenat al carrer Jaume Abril: 8.000 € (45 suports)
Protegir passos de vianants a la carretera de Barcelona: 3.000 € (44 suports)
Més servei de mini deixalleria: 3.800 € (29 suports)
Bancs amb pedals al carrer d'Antonio Machado: 2.000 € (25 suports)
Més activitats familiars en equipaments esportius: 7.500 € (25 suports)
Bancs mòbils al parc de Can Xic: 10.000 € (15 suports)
Tallers al carrer de foment de la lectura: 6.000 € (13 suports)
Districte 2 (en negreta les que s'executaran)
Reforç del control de l’incivisme: 6.000 € (97 suports)
Renovació d’enllumenat a zones de Mas Ratés: 30.000 € (52 suports)
Renovació de voreres als carrers del Roure i del Pi: 48.000 € [no pot executar-se perquè superaria el pressupost assignat] (48 suports)
Jardineria ciutadana al carrer Mare de Déu de Montserrat: 6.000 € (29 suports)
Bancs amb pedals a la plaça Constitució: 2.000 € (23 suports)
Equipament tecnològic al casal de barri Montserratina: 6.000 € (19 suports)
Bancs amb pedals a l'avinguda del Molí: 2.000 € (19 suports)
Més activitats familiars en equipaments esportius: 7.500 € (19 suports)
Bancs amb pedals a la plaça Salvador Allende: 7.500 € (13 suports)
Tallers de foment de lectura: 6.000 € (11 suports)
Districte 3 (en negreta les que s'executaran)
Millores als bancs al Poblat Roca: 2.000 € (147 suports)
Cautxú a la zona de jocs del parc del Polígon Hospital: 12.000 € (145 suports)
Reforç del control de l'incivisme: 6.000 € (105 suports)
Renovació d’enllumenat en carrers de l’Alba-rosa: fins a 30.000 € (44 suports)
Millorar passos de vianants al passatge. Victoria Kent: 39.000 € (36 suports)
Tallers per a persones amb capacitats especials: 6.000 € (31 suports)
Posar vegetació entorn a l’Ateneu de les Arts: 10.000 € (21 suports)
Més activitats familiars en equipaments esportius: 7.500 € (20 suports)
Tallers al carrer de foment de la lectura: 6.000 € (19 suports)
Processos participatius per seguir millorant Ponent: 12.000 € (17 suports)
Share