Page
El dia 22 de juny va acabar el període per realitzar aportacions a l’avantprojecte de la nova ordenança de regulació d’equipaments municipals esportius. Després d’analitzar-ne les votacions i molt especialment les aportacions realitzades, l’Ajuntament fa un retorn de les mateixes que podeu consultar en el document adjunt clicant aquí.
A grans trets, la major preocupació d’aquells i aquelles que han participat és el criteri de repartiment de l’ús de les instal·lacions per part de les entitats. En aquest sentit, es determina que , donat que l’ordenança és un marc normatiu general, que ha de servir per a equipaments de nova creació futurs, per poder fer el repartiment anual dels espais a les entitats s’elaborarà un document cada any que es facilitarà a les entitats i s'anirà adaptant segons el parc d’instal·lacions esportives disponible per la temporada.
D’altra banda, pel que fa a aquelles aportacions que posen l’èmfasi en que aquest criteri sigui equitatiu, cal parlar de dues eines que acompanyaran els criteris comuns de valoració: el Pla d’equipaments esportius, que marca les línies de creació de noves instal·lacions esportives 2019-2028, i el procés participatiu dut a terme amb les entitats esportives -que es detalla en la memòria-, on es va debatre i treballar conjuntament en unes bases generals que permetessin establir un marc normatiu que regulés l’ús i l'accés de les entitats als equipaments esportius municipals.
En general, la cessió d’equipaments es basa en 5 punts:
- Valoració del foment de la pràctica esportiva de base.
- Promoció de l’esport femení en etapes d’abandonament.
- Promoció de l’esport inclusiu.
- Formació dels tècnics i entrenadors
- Programació pedagògica.
Per últim, recollint els comentaris de diverses veïnes i veïns sobre els horaris de les instal·lacions a l’aire lliure i el soroll, s’indica que, donat que els horaris ja estan contemplats en l’avantprojecte d’ordenança, un cop aprovada la mateixa, es farà coneixedora a la Policia Local perquè l’apliqui quan sigui necessari.
Share