Ajuda
Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció de les membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment s'escull una candidatura), pressupostos participatius (on es realitzen propostes, es valoren econòmicament i es voten amb el pressupost disponible), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.
Consulta pública sobre l'ordenança reguladora de Transparència i Administració Digital de l’Ajuntament de Viladecans.
Ordenança Municipal de transparència i administració digital.
Quant a aquest procés
L'Ajuntament de Viladecans obre període de consulta pública a través de l'eina de participació ciutadana de Viladecans (https://participa311-viladecans.diba.cat ) entre el 4 de març i el 3 d'abril del 2022, ambdós dies inclosos. El qual es desenvolupa en el marc del procés de redacció de l’ordenança reguladora de Transparència i Administració Digital, atesa la necessitat de dotar-nos d’una norma pròpia que concreti com s’apliquen els preceptes de l’Administració digital així com la normativa de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern a l’Ajuntament de Viladecans, per a consolidar l’administració digital, tot reforçant els drets de la ciutadania en un context de seguretat jurídica, eficiència administrativa i innovació pública.
L’increment de l’eficàcia administrativa i la possibilitat d’oferir nous serveis públics són avui dia factors importants de millora de la qualitat de vida i, més enllà, de la cohesió social. La innovació constant en l’àmbit de les xarxes de telecomunicacions i els sistemes informàtics requereix l’adaptació de la normativa vigent, per tal d’aprofitar-ne els avantatges i dotar les actuacions administratives de plena validesa legal.
D’altra banda, la creixent demanda social de transparència per part de la ciutadania ha de trobar una resposta en l’ordenament jurídic local, que faci front a les necessitats d’obtenir informació així com a la possibilitat de participar en les polítiques públiques. Aquesta Ordenança està també dirigida a incorporar aquest nou àmbit d’acció i, així, aprofitar el potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les disposicions legals vigents de forma adaptada a les necessitats del món local.
Podeu fer aportacions en la consulta els ciutadans i ciutadanes, majors de setze anys, empadronats a Viladecans, a través de l’enquesta adjunta.
El període de consulta prèvia es regeix amb el que s'estableix en l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Compartir