Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Som Poble, soc ciutat - Benvingut/da a la plataforma de participació de Viladecans

Què és el 'Design Thinking'?

És un mètode per generar idees innovadores que posa com a centre de la solució la persona usuària real, de manera que es trobin solucions noves a problemes de sempre a través de l'experiència i no pas de la definició teòrica o tècnica.

Va ser desenvolupat teòricament als anys setanta per la Universitat de Stanford, però el seu màxim exponent és l'empresa de disseny IDEO, que ha posat en marxa el coneixement a través del procés de Design Thinking*.

*Font: www.designthinking.es

Per aplicar el mètodes, hem de seguir aquest procés:

  • Empatitzem. Posar-se en el lloc de l'usuari i l’usuària a través de l'observació, de les entrevistes amb aquestes persones usuàries i de la immersió, és a dir, de viure l'experiència en primera persona.

  • Definim o diagnostiquem. Quin és el repte? Quines percepcions hi ha? Definim el repte en funció de la temporalitat i de la importància o repetició dels insights (o ‘mirades internes’) rebuts.

  • Ideem o proposem. És el moment en què el procés s'obre a la participació, però sobretot a la imaginació i a la creativitat. Expandim els límits dels mètodes coneguts, investiguem, ens inspirem en altres projectes, o no, i en fem propostes. Posteriorment s'escullen les millors idees d'acord amb la creativitat i la viabilitat.

  • Prototipem. Agafem la "Bona idea" i hi aboquem recursos per fer-la realitat: generem un pla d'acció o, fins i tot, creem una patent, en funció de les característiques de la proposta escollida.

  • Testem. Posem a prova la "Bona idea".

 

Si vols profunditzar en el funcionament del 'Design Thinking' pots donar un cop d'ull a aquest TED TALK del Tim Brown, CEO a IDEO.





Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir