Page
És un mètode per generar idees innovadores que posa com a centre de la solució la persona usuària real, de manera que es trobin solucions noves a problemes de sempre a través de l'experiència i no pas de la definició teòrica o tècnica.
Va ser desenvolupat teòricament als anys setanta per la Universitat de Stanford, però el seu màxim exponent és l'empresa de disseny IDEO, que ha posat en marxa el coneixement a través del procés de Design Thinking*.
*Font: www.designthinking.es
Per aplicar el mètodes, hem de seguir aquest procés:
Empatitzem. Posar-se en el lloc de l'usuari i l’usuària a través de l'observació, de les entrevistes amb aquestes persones usuàries i de la immersió, és a dir, de viure l'experiència en primera persona.
Definim o diagnostiquem. Quin és el repte? Quines percepcions hi ha? Definim el repte en funció de la temporalitat i de la importància o repetició dels insights (o ‘mirades internes’) rebuts.
Ideem o proposem. És el moment en què el procés s'obre a la participació, però sobretot a la imaginació i a la creativitat. Expandim els límits dels mètodes coneguts, investiguem, ens inspirem en altres projectes, o no, i en fem propostes. Posteriorment s'escullen les millors idees d'acord amb la creativitat i la viabilitat.
Prototipem. Agafem la "Bona idea" i hi aboquem recursos per fer-la realitat: generem un pla d'acció o, fins i tot, creem una patent, en funció de les característiques de la proposta escollida.
Testem. Posem a prova la "Bona idea".
Si vols profunditzar en el funcionament del 'Design Thinking' pots donar un cop d'ull a aquest TED TALK del Tim Brown, CEO a IDEO.
Share